Veel gestelde vragen
Wij begrijpen dat je bij vragen graag even contact met ons opneemt. Om je alvast op weg te helpen, hebben wij hieronder antwoord gegeven op veel gestelde vragen. Misschien staat jouw vraag erbij, heb je een antwoord en kan je snel weer verder! Staat jouw vraag er niet tussen en wil je toch even contact met ons? Onderaan deze pagina staat hoe je ons kan bereiken.
Bestellen
Leveren jullie ook in het buitenland?
Ja, wij leveren naast Nederland ook in België.
Hoe kan ik bij jullie bestellen?
Om te bestellen, volg je eenvoudig onderstaande stappen:
- Voeg artikelen toe aan je winkelwagen door te klikken op de "winkelwagen" knop;
- Klaar met shoppen? Klik dan op "naar winkelwagen";
- Gebruik hier je eventuele kortingscode. Klik op "verder naar bestellen";
- Bestellen kan zonder account. Heb je al een account, log dan in of maak er simpelweg één aan. Klik op "volgende";
- Vul hier je persoonlijke gegevens. Klik op "volgende";
- Kies nu een vervoerder. Klik op "volgende";
- Selecteer 1 van onze betaalmethoden en klik dan op "volgende";
- Controleer nu je bestelling. Je kan altijd terug om aanpassingen te doen. Is alles naar wens? Klik dan op "Koop nu";
- Na betaling ontvang je de bevestigingsmail. Check je postvak ongewenste e-mail als je binnen een half uur nog niets hebt ontvangen;
- Zodra bestelling door ons is verzonden, krijg je een verzendbevestiging per mail met eventueel een Track & Trace code.
Hanteren jullie een minimum orderbedrag?
Bij Wierookkopen.nl hanteren wij een minimum orderbedrag van € 5,- exclusief verzendkosten.
Waarom een minimum orderbedrag?
- Scherpe prijzen handhaven: We streven naar zeer concurrerende prijzen om onze klanten het beste te bieden. Dit is van cruciaal belang om kwaliteitsproducten aan te blijven bieden.
- Kosten voor kleine bestellingen vermijden: Het runnen van een webshop brengt allerlei kosten met zich mee. Denk hierbij o.a. aan verzenddozen, inpak- en beschermingsmateriaal, etiketten, software, kantoorkosten en marketing. Deze en overige kosten zijn voor alle bestellingen nagenoeg gelijk en drukken bij kleine bestellingen extra zwaar, vaak met verlies tot gevolg.
- Onze toewijding aan kwaliteit behouden: Het hanteren van een minimum orderbedrag helpt ons om ons te richten op kwaliteitsvolle dienstverlening.
Bestellingen die kleiner zijn dan het minimum orderbedrag kosten ons geld, omdat we naast de genoemde kosten ook nog btw, betalings- en verzendkosten moeten betalen. Per saldo levert een bestelling met een orderbedrag onder de € 5,- ons dus niets op, terwijl wij daar wel de nodige tijd en energie in moeten stoppen.
Kom je tijdens het bestelproces niet aan het minimumbedrag, kijk dan gerust nog even in ons uitgebreide assortiment. Ongetwijfeld zit er iets bij waarmee je de winkelwagen kunt vullen tot de vereiste bestelwaarde.
Blijven artikelen in de winkelwagen voor mij gereserveerd?
Alle artikelen in onze webshop hebben een gelimiteerde beschikbaarheid. Hierdoor worden artikelen niet gereserveerd in je winkelwagen. Artikelen kunnen uitverkocht raken, ook als ze al in je winkelwagen zitten. Je krijgt dan de melding: Er zitten geen artikelen (meer) in de winkelwagen.
Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?
Wij hebben van elk product een beperkte voorraad beschikbaar. Op de productdetailpagina zie je of een artikel op voorraad is. Is een artikel niet meer op voorraad, dan is het niet meer beschikbaar in onze webshop. Er staat dan bij het artikel "uitverkocht".
Zijn julie prijzen inclusief BTW?
Alle genoemde prijzen in onze webshop zijn inclusief 21% btw.
Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen of annuleren?
Helaas. Het is bij ons niet mogelijk om een bestelling die eenmaal geplaatst is, te wijzigen of te annuleren. Natuurlijk kan je de geleverde producten altijd retourneren, rekeninghoudend met onze voorwaarden van retourneren. Kijk hier voor onze volledige retourvoorwaarden.
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Gaat de bestelling wel goed?
De aankoop is gelukt als de betaling is geslaagd. Het kan echter tot een half uur duren, totdat je de bevestigingsmail ontvangt. Check ook altijd je spam (ongewenste e-mai) inbox komen. Als dit het geval is, voeg dan meteen Info@wierookkopen.nl toe aan de lijst met veilige afzenders. Alle vervolg e-mails (zoals de verzendbevestiging van je bestelling) ontvang je dan wel direct in je inbox. Is het bedrag wel van je rekening afgeschreven, maar heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan meteen contact met ons op via het contactformulier.
Betalen
Hoe kan ik de artikelen in mijn winkelwagen afrekenen?
Tijdens het bestelproces kies je jouw gewenste betaalmethode. Nadat je op de knop “Koop nu” klikt, word je door het betalingsproces begeleid. Heb je betaald, dan is de aankoop afgerond en hiermee definitief.
Welke betaalmethodes bieden jullie?
Wij bieden de volgende betaalmethodes: iDEAL, Paypal, Creditcard, Klarna, Overboeking, Bancontact, KBC/CBC Bank, Belfius Bank, Sofort en Giropay.
Kies je voor achteraf betalen met Klarna, dan ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna. Meer informatie kan je vinden in de Voorwaarden van Klarna. Persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende Wet Bescherming Persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s Privacyverklaring verwerkt.
Betaal je met creditcard, dan wordt jouw kaart pas belast na levering van de artikelen.
Accepteren jullie cadeaukaarten als betaalmiddel?
Helaas, bij ons kan je niet met cadeaukaarten betalen.
Mijn betaling is mislukt of geweigerd. Wat nu?
Ons systeem annuleert je bestelling automatisch, wanneer je betaling wordt geweigerd. Maar, je wilt natuurlijk niet voor niets een bestelling plaatsen. Plaats daarom gewoon de bestelling opnieuw en kies eventueel een andere betaalmethode.
Bezorgen
Welke bezorgopties bieden jullie?
Wij werken samen met een DHL en PostNL. Je kan, afhankelijk van het totale gewicht van je bestelling, kiezen voor brievenbuspost of pakketpost. Het totale gewicht van je bestelling bepaalt of het brievenbus- of pakketpost wordt. Bestel je meerdere artikelen, dan geldt het hoogste tarief voor de hele bestelling.
De keuze voor een vervoerder heeft over het algemeen geen invloed op de levertijd.
Wat zijn de verzendkosten?
In onderstaande tabellen zie je de verzendkosten voor Nederland en België.
Bestelling tot € 50,- Nederland | |
---|---|
Brievenbuspost vanaf | € 2,95 |
Pakket DHL | € 5,95 |
Pakket PostNL | € 6,10 |
GRATIS vanaf | € 50,- |
Bestelling tot € 75,- België | |
---|---|
- | |
Pakket DHL | € 8,50 |
Pakket PostNL | € 8,50 |
GRATIS vanaf | € 75,- |
* Standaard verzenden wij brievenbuspost zonder Track & Trace link. Wil je liever je brievenbuspakje kunnen volgen, kies dan tijdens het afrekenen bij bezorgmethode voor de optie "Brievenbuspakje+ (met Track & Trace)". De verzendkosten hiervoor bedragen dan € 3,75.
Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling wordt bezorgd?
Dat kan niet tijdens de checkout. Wanneer je bestelling via pakketpost gaat, ontvang je een Track & Trace code via de mail. Afhankelijk van de gekozen vervoerder, kan je vaak wel het bezorgmoment aanpassen.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij streven ernaar om je bestelling, ná ontvangst van je betaling, binnen 1 tot 3 werkdagen te verzenden. Bestellingen die in het weekend en op feestdagen worden geplaatst, verwerken wij de eerstvolgende werkdag. Plaats je een bestelling ná vrijdagmiddag 14:00 uur, dan wordt deze order eveneens na het weekend en op de eerstvolgende werkdag door ons verwerkt.
Nadat wij het pakket hebben overgedragen aan de vervoerder, kan je je bestelling volgen via de Track & Trace link (alleen bij pakketpost en brievenbuspakje+) die je per e-mail van ons hebt ontvangen.
Ik heb een verkeerd adres doorgegeven. Kan ik dit nog wijzigen na het plaatsen van de bestelling?
Wij kunnen dit alleen nog aanpassen, zolang de bestelling nog niet is overgedragen aan de vervoerder. Soms heb je nog de mogelijkheid het bezorgadres aan te passen via de Track & Trace code die je per e-mail ontvangt, zodra wij jouw pakket hebben verzonden.
Wat als ik niet thuis ben om de bestelling aan te nemen?
Brievenbuspost:
Heb je een bestelling geplaatst die wij met brievenbuspost verzenden, dan hoef je niet thuis te zijn voor ontvangst. De postbezorger zal je pakketje in de brievenbus achterlaten.
Pakketpost:
Mocht je op het moment van levering niet thuis zijn, dan wordt je pakket door de vervoerder (DHL of PostNL) afgegeven bij de buren of bij een afleverpunt bij jou in de buurt. Uiteraard laat de vervoerder een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je zien waar je het pakket kunt ophalen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen in een winkel?
Wierookkopen.nl is een online shop, zonder fysieke winkel. Het is daarom niet mogelijk om het bij ons af te halen.
Mijn bestelling is niet compleet. Wat nu?
Allereerst vinden wij dit natuurlijk heel erg vervelend voor jou. Uiteraard willen we dit snel voor je oplossen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier. Vergeet niet het ordernummer te vermelden en geef een duidelijke beschrijving van het probleem.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Wierookkopen.nl richt zich momenteel alleen op Nederland en België. Naast België leveren wij dus niet in andere landen. Uiteraard hebben wij hier wel plannen voor, maar op de korte termijn is dit niet te verwachten.
Retourneren
Wat is jullie retourbeleid?
Je hebt het recht om de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Daarnaast heb je na definitieve annulering van de bestelling nogmaals tot 14 dagen om het te retourneren. Het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten wordt dan terugbetaald.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor je eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de door jou gekozen vervoerder. Klik hier voor het volledige retourbeleid en de retourinstructies.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Tijdens de herroepingstermijn kan je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te kunnen beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Je mag dus het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat.
Houd bij het retourneren ook rekening met de volgende retourvoorwaarden:
- De herroepingstermijn van 14 dagen, na ontvangst van het artikel/de artikelen, is nog niet verstreken;
- De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, anders dan de vervoerder, de bestelling fysiek in bezit krijgt;
- Het artikel/de artikelen is/zijn onbeschadigd en ongebruikt;
- De te retourneren bestelling is indien mogelijk verpakt in de originele verpakking met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en garantiebewijzen.
Klik hier voor het volledige retourbeleid en de retourinstructies.
Kan ik mijn aankoop in een winkel retourneren?
Wierookkopen.nl is een online shop, zonder fysieke winkel. Je aankoop kan je daarom niet bij ons afgeven.
Wat zijn de retourkosten?
De kosten van retourneren zijn voor eigen rekening en afhankelijk van de tarieven van de vervoerder die je kiest. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de door jou gekozen vervoerder.
Krijg ik de bestelkosten terug bij retourneren?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag plus eventuele verzend- en betaalkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen wel wachten met de terugbetaling, totdat we de artikelen retour hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd.
Kan ik een artikel ruilen?
Nee, dat kan niet. Wil je een artikel ruilen, dan dien je het artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.
Klachten
De klant staat bij ons altijd nummer 1. Dit geeft voor ons in ieder geval aan, dat wij het belangrijk vinden dat onze klanten tevreden zijn. Toch kunnen wij helaas niet uitsluiten dat het anders loopt dan gepland. Mocht dit het geval zijn, dan verzoeken wij je om dit via e-mail aan ons kenbaar te maken. Mailen kan via info@wierookkopen.nl. Vermeld in dit bericht in ieder geval je naam, adres, eventueel je telefoonnummer en niet te vergeten het ordernummer.
Garantie
Wanneer je een gebrek aan het artikel ontdekt, neem dan in ieder geval binnen 2 maanden contact met ons op. Dit kan via info@wierookkopen.nl of het contactformulier. Vermeld in dit bericht in ieder geval je naam, adres, eventueel je telefoonnummer en niet te vergeten het ordernummer.
Accountgegevens
Kan ik een account aanmaken?
Ja, dat raden wij zelfs aan. Waarom? Zie hieronder.
Wat is het voordeel van een account aanmaken?
Met een account kan je als klant gemakkelijk een vervolgbestelling plaatsen. Na het inloggen zie je een overzicht van je geplaatste bestellingen. Ook je de mogelijkheid om zelf je gegevens te wijzigen. Verder kan je:
- Detail van iedere bestelling bekijken;
- De status van iedere bestelling zien (in behandeling, betaald, verzonden);
- Facturen van je bestellingen downloaden;
- Track & Trace informatie van een bestelling inzien.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik zelf een nieuwe aanvragen?
Jazeker. Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Contact opnemen
Roodwilligen 49 (Geen bezoekadres)
6903 TA Zevenaar
T (085) 060 7471 Whatsapp (085) 060 7471
Kvk nummer 84455144 BTW nummer NL003966821B19